dissabte, 18 de setembre del 2010

Sortida 27.Set.2010

- Destinataris: Nens i nenes del col•legi Cor de Maria de la Bisbal d’Empordà.
- Trajecte: Port de Palamós
- Participants:
   - Nois i noies: Guillem, Marc, Lucía, Aleix, Clàudia, Queralt, Martina B, Martina G, Marina, Buba, Jordi, Jan, Núria Ll, Núria R, Joan, Joel, Jaume, Violeta, Georgina, Oriol i Brian!
   - Professores: Joana, Cristina i Montse
   - Patró veler i representant d'Acompanyats pel vent: Toni
 - Link als comentaris i col·lecció d'imatges sobre la sortida a la web del col·legi: Palamós en veler
 - Imatges de la sortida:
Video 1
Video 2
Video 3
Video 4
Video 5
Video 6
Video 7
Video 8 (feedback de les tres professores)
Video 9
Video 10
















11 comentaris:

  1. Ha estat una experiència molt intensa, interessant i divertida pels nens i les nenes.
    En totes les imatges es veu que va ser una sortida molt positiva.
    Experiències com aquesta valen molt la pena.
    Gràcies a les educadores i a "acompanyats pel vent" per donar-los aquesta oportunitat.

    ResponElimina
  2. Gràcies Neus pels teus comentaris i per confiar en la sortida.

    ResponElimina
  3. A la Núria li va agradar molt fer de timonera i estirar les veles, però el que més li va agradar va ser entrar dins del veler i veure que també s’hi podia dormir.

    Aquesta sortida permet apropar més als nens i nenes al mar i saber quines són les parts i el funcionament d’un veler d´una manera molt divertida i diferent. És nota que s’ho van passat molt i molt bé!!

    Pares de la Núria Llenas

    ResponElimina
  4. La Martina G. esta molt contenta de l'experiència del veler ,ha disfrutat molt d'aquesta aventura i la repetiria un altre cop.
    M'agrada molt poder veure com va anar aquell dia tan diferent així tots ho podem veure a casa.
    Moltes gràcies .

    ResponElimina
  5. La Martina G. esta molt contenta de l'experència d'anar en veler i poder disfrutar un dia de platja amb el seus amics.
    Esta molt bé poder veure l'aventura d'aquell dia i així la comentem tots a casa, moltes gràcies.

    ResponElimina
  6. Gràcies Anna,
    El bonic és veure com entren en complicitat pares i educadors per a permetre que els nens i nenes visquin experiències complementàries al treball de les aules.

    ResponElimina
  7. Gràcies Susanna,
    El feedback anima i pot ajudar a millorar detalls per a altres sortides.

    ResponElimina
  8. Gràcies a tots el que varen fer una realitat aquesta sortida.La Joana el dia abans estava pendent del temps i em consta que va anar a Palamós per comprovar-ho in situ.
    La Núria i tots els alumnes varen adquirir coneixements teòrics i pràctics del veler.
    Una dia complert!!
    Roura & Saura

    ResponElimina
  9. Gràcies Roura & Saura, sí l'extraordinària implicació de la Joana i la Cristina el mateix diumenge a la tarda va fer possible la sortida.

    ResponElimina
  10. Navegar en veler és una experiència per somiar-hi abans i després de la sortida.
    És poc habitual fer una excursió a començament de curs però aquesta, en concret, ens servirà com a motivació i il·lusió per a moltes activitats que farem al llarg del curs tenint en compte aquest eix central:
    el veler.

    Aigua, vent, sol, animals, vehicles, persones i per sobre de tots aquests temes, el principal : acompanyats.

    El vent i l'aigua ens van deixar la mar plana i va provocar ganes de tornar-hi i endinsar-se més endavant a descobrir els seus misteris.

    Sorgeixen moltes preguntes que aniran trobant respostes al llarg del curs.

    Per on es puja al veler? Parts del veler, el port, el paisatge.

    Què fa moure el veler? La paraula vent anirà seguida de: les banderes, el penell, la rosa dels vents, la brúixola, el gps, el google mapes, símbols dels mapes del temps, estació meteorològica.

    Per qué l'aigua del mar és salada? ( conte el molinet màgic) recollir aigua de mar i deixar-la evaporar, el cicle de l'aigua, pluviòmetre.

    Per on s'amagarà el sol? El sol és un element present en un dia en veler. Dibuixar a terra les ombres d'alguns nens i nenes a diferents hores del dia.

    Veurem peixos? Els animals atrauen l'atenció de petits i grans així com també el que no són animals i que també hi ha al mar.. bosses de plàstic, troncs i deixalles diverses..medi ambient, animals terrestres o aquàtics, disseccio d'un peix, visita a la peixateria, al mercat.

    Hem anat en autocar i en veler!! Vehicles, diferències, utilitat de cadascun.

    M'ajudes a pujar al veler? Aquesta és la paraula clau. Som persones! Tots ens ajudarem en aquest mitjà. El timoner prendrà decisions però tots l'avisarem del que veiem al voltant. Obrirem i recollirem les veles junts perquè és necesari l'esforç de tothom. Apliquem-ho fora del veler!!

    Demà anirem d'excursió? La resposta davant la previsió del temps no serà la mateixa. Un sí o un no, ens canviarà l'estat d'ànim. Un treball de tractament de les emocions: la frustració en aquest cas, la tristesa. Estratègies per trobar alternatives i gestionar aquests moments. Adonar-se que nosaltres som els responsables del que decidim però que hi ha situacions que no depenen només de nosaltres.

    Les onades d'un vaixell que passava al nostre costat afectava la tranquil.la navegació del nostre veler.
    Les actuacions de les persones fan com les onades d'altres vaixells i influeixen en el que sentim i ens passa a nosaltres.

    Ah! No hem d'oblidar que amb disfresses de pirates, manualitats i dibuixos de velers, banderes, peixos, mar... i jocs d'expressió corporal mostraran la seva part més creativa.

    Farem un viatge molt llarg navegant en veler!!

    ResponElimina
  11. "El timoner prendrà decisions però tots l'avisarem del que veiem al voltant. Obrirem i recollirem les veles junts perquè és necesari l'esforç de tothom. Apliquem-ho fora del veler!!"
    Joana, crec que amb aquesta frase has sintetitzat el leitmotiv del projecte Acompanyats pel vent.
    Gràcies
    I gràcies també per il·lustrar com la activitat d'un matí pot estimular altres activitats per setmanes abans i després...

    ResponElimina